Mersul pe jos ajută inima

    „Eu n-am bucurie mai mare decât să aud despre copiii mei că umblă în adevăr.” 3 Ioan 4

    Acum doisprezece ani, mulţi considerau alergatul şi exerciţiul viguros cea mai bună cale de a menţine sănătatea cardiovasculară. Dar acum s-a descoperit altceva. Mersul pe jos este o alegere mai bună pentru ridicarea frecvenţei bătăilor inimii, suficiente ca să o păstreze sănătoasă, dar nu atât de înalte ca să o streseze. Cercetările au confirmat ceea ce Ellen G. White scria în 1872: „Nu există exerciţiu fizic care să poată înlocui mersul pe jos” (Testimonies, vol. 3, p. 78).

    Mersul pe jos ajută nervul vag să încetinească frecvenţa bătăilor inimii – unul dintre scopurile cardiologiei modeme – şi face aceasta fără medicamente. Înainte, scopul exerciţiului fizic era să alerge inima, dar pentru mulţi aceasta suprasolicita organul. Cam 25.000 de decese se întâmplă în fiecare an doar în Statele Unite din cauză că oamenii exersează prea brusc.

    Subiectul din New England Journal of Medicine (o revistă medicală din USA, n.tr.) decembrie 1993, a raportat un studiu făcut asupra a 2.000 de oameni din Boston şi Augsburg, Germania. Când exersau până la punctul în care li se accelera mult respiraţia, de exemplu atunci când alergau, sau când jucau tenis, sau când împingeau maşini prin zăpadă, riscul de a face un atac de cord într-o oră era de două ori mai mare – chiar printre cei care exersau de cinci ori pe săptămână. Mersul pe jos în natură poate, de asemenea, să ajute la scăderea adrenalinei în sânge, care înseamnă mai puţin stres. Cu cât stresul e mai mic, cu atât inima bate mai rar. Alergatul şi gimnastica aerobică descarcă hormonul de stres în sânge, stimulând plachetele sanguine să înceapă să se coaguleze şi sărăcind sângele de o enzimă care dizolvă cheagurile numită fibrinolizină. Competiţia adaugă mai mult la problemă.

    Mersul pe jos îmbunătăţeşte eficienţa inimii. Poate să crească HDL-ul (lipoproteinele cu densitate mare) în sânge, care acţionează ca nişte mici maşini de gunoi, care colectează colesterolul din anii trecuţi de pe arterele coronare şi îl transportă la ficat, de unde o dietă vegetariană bogată în fibre îl poate mătura pentru totdeauna din corpul tău. Nici un alt exerciţiu fizic nu poate face atât de mult pentru tine, şi cu atât de puţin risc, cum este mersul pe jos.

    Am sentimentul că, dacă Ioan ar fi avut dovezile pe care le avem noi acum despre beneficiile mersului pe jos atunci când a scris: „Nu am bucurie mai mare decât să aud despre copiii mei că umblă în adevăr”, el ar fi vrut să spună atât o umblare spirituală în adevăr, cât şi o umblare fizică în adevărul demonstrat de dovezile ştiinţifice.

    Roagă-l pe un prieten să meargă pe jos cu tine astăzi şi mâine, şi poimâine.

    Bernell E. Baldwin

    Acest articol face parte din cartea „Dacă vrei să trăiești” de Jan Kuzma

    Mersul pe jos ajută inima - 2017. Mersul pe jos îmbunătăţeşte eficienţa inimii. Nici un alt exerciţiu fizic nu poate face atât de mult pentru tine, şi cu atât de puţin risc, cum este mersul pe jos.
    Jan Kuzma
    Pășește către o viață abundentă, cu un nivel optim al sănătății fizice și spirituale, alături de Jan Kuzma și alții, în cartea „Dacă vrei să trăiești”, apărută la Editura Viață și Sănătate.

    Din aceeași categorie

    Ioan – chemarea vieții veșnice

    Se caută asociaţi care să promoveze viaţa cea veşnică. Poţi fi un fericit beneficiar şi agent de publicitate al ei!

    Ioan – râul vieții și pomul vieții

    Hrana şi apa veşnică nu vor fi un scop în sine, ci o sursă de bucurie personală şi recunoştinţă veşnică. Fiorul acesta poate şi trebuie deprins de pe acum.

    Ioan – cortul lui Dumnezeu cu oamenii

    Numai prin mântuire succesul personal este deplin. Cortul lui Dumnezeu mai are încă locuri disponibile. Unul poate fi al tău.

    Ioan – pământ transfigurat

    Pământul cel nou este rezervat biruitorilor alături de Dumnezeu în marea luptă dintre bine şi rău. Eşti şi tu candidat şi ai libertatea de a alege.

    Publicate astăzi

    Două repere

    Mântuitorul Își găsea odihna la picioarele Tatălui Său dis-de-dimineață, când Se retrăgea din mijlocul ucenicilor și Se ruga. Acesta este modelul cel mai de succes în gestionarea stresului și a tensiunii zilnice. Ia-ți timp doar pentru tine și relația ta cu Dumnezeu!

    Ca un copilaș

    Ce fericire să-i avem pe acești micuți care ne învață atât de multe despre noi înșine, despre viața însăși și despre cum să relaționam cu Tatăl nostru ceresc! Mă simt foarte binecuvântată! Ajută-mă, Doamne, să devin ca un copilaș!

    Fraţii Durer

    Iubirea pentru fratele tău este posibilă prin puterea care vine de sus. Vorbeşte astăzi cu fratele tău cu dragoste şi generozitate şi iartă-i dacă te-a ofensat, aşa cum vrea Domnul să faci. Relaţia voastră se va reface şi va deveni mai puternică.

    Asumă-ți responsabilitatea!

    Doamne, iartă-mă pentru ocaziile în care nu m-am purtat într-un mod responsabil cu copiii mei! PROVOCARE: Astăzi, dacă voi greși față de copilul meu, voi fi sincer și îi voi spune: „Este vina mea. Îmi pare rău!”

    A mennyei kapukon át

    „Hit által vitetett fel Énók, hogy ne lásson halált, és nem találták meg, mert az...