Cucerirea colesterolului

„Pleacă-ţi urechea şi ascultă cuvintele înţelepţilor şi ia învăţătura mea în inimă. Căci este bine să le păstrezi înăuntrul tău şi să-ţi fie toate deodată pe buze.” Proverbe 22:17 – 18

Eşti confuz în ceea ce priveşte toată discuţia despre colesterol? E rău sau e bun? Răspunsul este: ambele. Să vă explic.

Colesterolul HDL (lipoproteinele cu densitate mare) este bun, iar colesterolul LDL (lipoproteinele cu densitate scăzută) este rău. Ceea ce mâncăm şi ceea ce facem şi, într-o anumită măsură, ceea ce gândim, influenţează cantităţile relative din fiecare.

Aşa cum în automobilele noastre supraveghem atent nivelul uleiului, la fel şi în sânge este de aşteptat să supraveghem nivelul colesterolului. Grija noastră principală cu recipientul de ulei din maşinile noastre este ca acesta să fie plin. Dar cu colesterolul trebuie să ştim cât este „plin” şi cât este „prea plin”.

Corpurile noastre cer colesterol. Ficatul îl fabrică continuu, păstrând aprovizionarea constantă a organismului. Problema apare când se ingeră colesterol adiţional în hrană. Aceasta este asemănător cu adăugarea de ulei în benzină, un procedeu care va strica motorul.

Nivelul ideal de ulei la maşinile noastre este simplu: plin sau aproape plin. Dar care este nivelul ideal de colesterol în sânge? Scopul nostru este să fie sub 200. Unii spun că ar trebui să fie mult mai scăzut, poate între 100-150.

Japonezii au foarte puţine boli de inimă şi nivele ale colesterolului care, la limita superioară, sunt sub 150. Şi aceasta este adevărat şi despre multe culturi în dezvoltare, care urmează diete vegetariene sărace în grăsimi.

Faimosul studiu al lui Framingham asupra inimii a avut ca obiect câteva mii de locuitori din acum faimosul orăşel Massachusetts, în timpul ultimilor 35 de ani. Arată că indivizii al căror nivel de colesterol era sub 150 nu aveau crize de inimă.

V-ar plăcea să ştiţi ce ar face bolile de inimă la fel de rare ca lepra în cultura noastră? Mâncaţi fructe, verdeţuri, cereale integrale şi nuci, şi daţi la o parte toată carnea, peştele, vânatul şi produsele animale. Aceasta poate să sune nerealist. Dar este nutriţie de bun simţ!

„Pleacă-ţi urechea şi ascultă cuvintele înţelepţilor.” Făcând aceasta se poate face o diferenţă de viaţă şi de moarte; probleme de inimă şi o inimă sănătoasă.

Ce schimbări ai putea să faci în dieta ta, ca să reduci nivelul colesterolului sub 150? De ce nu faci un scop din aceasta?

Raymond O. West

Acest articol face parte din cartea „Dacă vrei să trăiești” de Jan Kuzma

Citește și

Comentariile sunt închise

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi.

Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile. Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web și a îmbunătăţi experienţa de navigare.
Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. DA, ACCEPT Citește mai mult

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!