Am urcat la peştera din En-Ghedi

Primiţi mai degrabă învăţăturile mele decât argintul şi mai degrabă ştiinţa decât aurul scump. Căci înţelepciunea preţuieşte mai mult decât mărgăritarele şi nici un lucru de preţ nu se poate asemăna cu ea. Proverbe 8:10-11

Aveam o tensiune crescută alarmant, iar valoarea colesterolului era înfricoşătoare şi deseori aveam probleme cu sănătatea. Aşa că atunci când Weight Watchers (Veghetorii Greutăţii) au început un curs la serviciul unde lucram, am hotărât să fac ceva pentru sănătatea mea.

Opt luni mai târziu, aveam 20 de kg mai puţin, mă simţeam mai bine, arătam mai bine şi eram mai veselă. Am urmat programul, dar era un lucru căruia îi rezistam. La sfârşitul fiecărei perioade de curs, mi se cerea să mă angajez într-un program de exerciţiu fizic. Timp de câteva săptămâni, am refuzat, pentru că însemna că trebuia să mă scol devreme. În cele din urmă, am promis să merg în jurul blocului o zi sau două pe săptămână.

Spre surprinderea mea, mi-a plăcut foarte mult. Priveliştea era plăcută, întâlneam oameni prietenoşi şi, când am intrat în concediu, am crescut distanţa de mers la 1,5 km. Mi-am cumpărat un walkman cu căşti şi ascultam casetele lui Robert Delafield, citind din Noul Testament, exersându-mi şi mintea în acelaşi timp. Timpul de mers pe jos este acum timpul meu preferat din întreaga zi.

O dată cu scăderea greutăţii, mi-a scăzut şi tensiunea arterială. Programul de exersare a făcut să-mi scadă colesterolul. După câteva săptămâni, am început să mă simt cu adevărat grozav. Aveam mai multă energie, vioiciune şi vitalitate decât îmi puteam aminti să fi avut vreodată. Pentru prima dată după mult timp, puteam să urc cele trei etaje până la apartamentul meu, fără să gâfâi.

Am mers pe jos cam trei luni, până când am plecat într-o călătorie în Ţara Sfântă. Erau munţi de urcat, cămile de încălecat, mări în care să înot şi eram gata, putând să fac toate acestea. Am făcut chiar urcuşul de trei ore la peştera En-Ghedi, unde David s-a ascuns de Saul! Am urcat şi pe cărarea ce şerpuia spre Masada, unde Irod a construit un palat. Şi am călărit pe o cămilă o parte din drum, pe Muntele Sinai, urcând pe jos restul drumului şi apoi coborând pe jos. Dar n-aş fi putut să fac toate aceste lucruri cu un an în urmă.

Nu sunt o persoană tânără; regret că n-am început un program continuu de exerciţiu când eram mult mai tânără.

Ellen White sfătuieşte: „Mâncaţi puţin, uşurând astfel organismul de o povară nenecesară,… încurajaţi bucuria şi luaţi-vă beneficiile unui exerciţiu adecvat în aer liber.” (Dietă şi hrană, p. 369).

Te vei angaja să urmezi această prescriere pentru o vieţuire sănătoasă?

Norma J. Collins

Jan Kuzma
Pășește către o viață abundentă, cu un nivel optim al sănătății fizice și spirituale, alături de Jan Kuzma și alții, în cartea „Dacă vrei să trăiești”, apărută la Editura Viață și Sănătate.

Primește în fiecare zi pe Telegram devoționalul preferat. Citește mai multe aici.