Articolul precedentBiruitor în casa ta
    Articolul următor„Să nu neglijăm…”

    Respiraţia

    Fiţi tari şi îmbărbătaţi-vă inima, toţi cei ce nădăjduiţi în Domnul! – Psalmii 31:24

    Multe dintre simptomele anxietăţii pot fi rezultatul unui mod defectuos de a respira. Durerile musculare, greaţa, tahicardia, ameţeala şi durerile de cap sunt câteodată efecte ale tulburărilor de respiraţie care afectează nivelul bioxidului de carbon din artere şi produc schimbări semnificative în circulaţia sângelui din creier. Cercetătorii de la Universitatea din Washington, în articolul intitulat „Anxietatea, respiraţia şi fluxul sangvin cerebral: Implicaţii pentru imaginea funcţională a creierului”, arată că fluxul sangvin cerebral, stările de anxietate şi perturbările respiratorii se influenţează reciproc.

    Astfel, pentru reducerea simptomelor de anxietate, sunt importante tehnicile de respiraţie corectă. Respiraţia diafragmatică este una dintre cele mai frecvente tehnici recomandate în controlul stresului şi anxietăţii. Constă în principal din înlocuirea respiraţiei toracice cu o respiraţie mai profundă, abdominală. Aceasta apare de obicei în momentele de relaxare. Imaginează-ţi o plajă liniştită, unde te bucuri de o zi fără stres. Dacă îţi aşezi mâinile pe abdomen, vei simţi cu siguranţă mişcările lente ale respiraţiei. Aşadar, respiraţia abdominală apare spontan în momentele de relaxare.

    Dimpotrivă, dacă te gândeşti la ceva care te îngrijorează, mai mult ca sigur că respiraţia ta va deveni neregulată, scurtă şi superficială. Cel mai probabil, tensiunea te face să ridici umerii, comprimând plămânii şi obstrucţionând ventilaţia şi mai mult. Iată de ce este necesară aplicarea tehnicii respiraţiei diafragmatice sau abdominale, pentru a putea relaxa mintea şi a da putere inimii.

    În faţa dificultăţilor vieţii, adoptarea unei respiraţii adecvate este un lucru esenţial. În acest scop e necesară menţinerea unei posturi care să asigure extensia şi mişcarea liberă a plămânilor. Este recomandată inclusiv formarea unui obicei din acest tip de respiraţie, care, în momentele de dificultate, generează senzaţia de control. Practica zilnică a respiraţiei diafragmatice reduce anxietatea şi stimulează relaxarea. „Inspirarea deplină şi profundă a aerului proaspăt, care umple plămânii cu oxigen, purifică sângele. Aceasta îi conferă sângelui o culoare vie şi trimite un curent dătător de viaţă fiecărei părţi a corpului. O bună respiraţie linişteşte nervii, stimulează pofta de mâncare şi asigură o digestie mai bună; induce un somn sănătos şi revigorant” (Divina vindecare, p. 272).

    Ai vrea să încerci? Ia o pauză şi respiră. Fă un efort şi inhalează cel mai bun aer pentru plămânii tăi. În acelaşi timp, caută atmosfera cerului, care te ridică deasupra oricărei îngrijorări.

    Julian Melgosa și Laura Fidanza
    Aceste meditaţii zilnice sunt pe teme care îţi pot consolida stima de sine şi relaţiile de familie, dar te pot şi ajuta să-ţi cristalizezi valorile. Mai mult, aceste mesaje te vor sprijini în lupta cu anxietatea sau cu depresia, trăind cu certitudinea salvării prin harul lui Dumnezeu. Autorii sunt doi psihologi creştini cu experienţă, care oferă citate şi promisiuni biblice adecvate pentru îngrijorările şi durerile cotidiene, ce pot fi diminuate prin influenţa divină a Sfintelor Scripturi.

    Din aceeași categorie

    Lefteră, dar fericită

    Dumnezeu ne dăduse o dovadă indiscutabilă a grijii Sale. Trebuie să ne aducem aminte că, atât în vremuri bune, cât şi în vremuri grele, Dumnezeu este întotdeauna de partea noastră. Să îi recunoaştem bunătatea şi să-L lăudăm cu bucurie!

    Lângă izvorul de apă

    Toţi cei pe care îi întâlnisem în sat în ziua aceea aveau legătură cu apartamentul pe care Dumnezeu îl pregătise pentru noi. Slăvit să fie Dumnezeu pentru mila Sa! „Nu vom ascunde de copiii lor, ci vom vesti neamului de oameni care va veni laudele Domnului, puterea Lui şi minunile pe care le-a făcut.”

    Îngrijorările

    Dumnezeu a ales şi alege încă să-Şi manifeste puterea în mod special în momente ca acestea. Nevoia ta este ocazia lui Dumnezeu de a acţiona. Nevoia ta este de asemenea ocazia ta de a te încrede în El. Nu te temei Te poţi afla în cel mai bun moment.

    Crizele din familie

    În mijlocul unei crize, şi tu poţi striga la Dumnezeu. Poţi crede cu toată convingerea că ajutorul este deja pe drum!

    Publicate astăzi

    Spitalul numărul 9

    Există și o formă foarte pozitivă de nebunie – nebunia pentru Dumnezeu și pentru Evanghelie. Apostolul Pavel prefera ca oamenii să îl considere nebun când vorbea despre Mântuitorul lui, dar să știe că, în ochii lui Dumnezeu, el este văzut ca un slujitor înțelept și dedicat în totalitate.

    Discuția de la prânz

    Isus este la fiecare masă cu tine. El cântă cu vocea și la instrumente; El folosește pe oricine. Calitățile sonice ale vocii și ale pianului vor atrage bărbați și femei să Îl cunoască pe Împăratul nostru care Se întoarce curând.

    Lefteră, dar fericită

    Dumnezeu ne dăduse o dovadă indiscutabilă a grijii Sale. Trebuie să ne aducem aminte că, atât în vremuri bune, cât şi în vremuri grele, Dumnezeu este întotdeauna de partea noastră. Să îi recunoaştem bunătatea şi să-L lăudăm cu bucurie!

    Un ajutor neașteptat

    Doamne, ajută-mă să fiu și eu un Barnaba pentru vreun tânăr neacceptat de lângă mine! PROVOCARE: Oferă-le încurajare și o mână întinsă tinerilor din biserica ta și îndeamnă-i și pe alții să te urmeze în acest demers!

    Éjjel és nappal Istenhez kiáltanak

    „És elküldettek a levelek futárok által a király minden tartományába, hogy kipusztítsák, megöljék és megsemmisítsék...