Articolul precedentUnitate în casă și în biserică
    Articolul următorRebeca

    Şapte, numărul magic

    Atunci, Petru s-a apropiat de El şi l-a zis: „Doamne, de câte ori să iert pe fratele meu când va păcătui împotriva mea? Până la şapte ori?” Isus i-a zis: „Eu nu zic până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori câte şapte.” – Matei 18:21,22

    Teoria „7, numărul magic” a fost introdusă de psihologul George Miller în articolul „Magicul număr 7, plus sau minus 2: unele limite ale capacităţii noastre de a procesa informaţia”, publicat în 1956 în Psychological Review. În principal, această teorie susţine că fiinţa umană este capabilă să ţină minte pe termen scurt un număr limitat de elemente neînrudite între ele (cuvinte, simboluri, imagini etc.). Acest număr, care diferă de la o persoană la alta, a fost identificat ca 7, plus/minus 2.

    În Biblie, numărul 7 reflectă în mod frecvent punctul culminant al unui proces şi, în acelaşi timp, perfecţiunea lui Dumnezeu. De exemplu, Dumnezeu Şi-a terminat lucrarea în ziua a şaptea, apoi a binecuvântat-o şi a sfinţit-o (Geneza 2:2,3). Şi, ca o exagerare deliberată, expresia „de şaptezeci de ori câte şapte” indică o extindere fără limite a unei condiţii. E destul de interesant că pentru prima dată această expresie apare în Scriptură atunci când este pronunţată de Lameh, al şaptelea urmaş al lui Adam pe linia lui Cain. „Am omorât un om pentru rana mea şi un tânăr, pentru vânătăile mele. Cain va fi răzbunat de şapte ori, iar Lameh, de şaptezeci de ori câte şapte” (Geneza 4:23,24). El exagerează în privinţa răzbunării pentru o ofensă minoră şi a omorârii celui vinovat.

    Apoi expresia „de şaptezeci de ori câte şapte” apare din nou în Biblie şi este asociată cu iertarea. „Atunci, Petru s-a apropiat de El şi I-a zis: «Doamne, de câte ori să iert pe fratele meu când va păcătui împotriva mea? Până la şapte ori?» Isus i-a zis: «Eu nu zic până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori câte şapte.»” învăţătorul din Galileea recomandă iertarea în locul răzbunării. O iertare nelimitată şi exagerată pune stop mustrării.

    Revenind la genealogia lui Adam, pe linia lui Set al şaptelea descendent a fost Enoh, un om credincios şi un prieten al lui Dumnezeu. A fost contemporan cu Lameh, dar, spre deosebire de el, Enoh „umbla cu Dumnezeu” (Geneza 5:22,24), încrezându-se pe deplin în judecata divină (Iuda 14, 15). „De şapte ori pe zi Te laud din pricina legilor Tale cele drepte” (Psalmii 119:164) – exclama psalmistul, urmaşul lui Enoh.

    Acum meditează la acest lucru: eşti răzbunător sau iertător? Al cui urmaş eşti? Nu uita că numai imitându-L pe Hristos poţi fi recunoscut ca fiu al lui Dumnezeu (Efeseni 5:1)!

    Julian Melgosa și Laura Fidanza
    Aceste meditaţii zilnice sunt pe teme care îţi pot consolida stima de sine şi relaţiile de familie, dar te pot şi ajuta să-ţi cristalizezi valorile. Mai mult, aceste mesaje te vor sprijini în lupta cu anxietatea sau cu depresia, trăind cu certitudinea salvării prin harul lui Dumnezeu. Autorii sunt doi psihologi creştini cu experienţă, care oferă citate şi promisiuni biblice adecvate pentru îngrijorările şi durerile cotidiene, ce pot fi diminuate prin influenţa divină a Sfintelor Scripturi.

    Din aceeași categorie

    De la bocet la bucurie

    Dumnezeu poate şi vrea să ne ia tristeţea, descurajarea şi amărăciunea, ca noi să ne putem bucura de viaţă şi să fim pregătiţi să-L primim cu bucurie. Domnul ne va binecuvânta dacă îi dăm voie.

    Cea mai mare speranță

    În momentele de descurajare, spune alături de psalmist: „Tu eşti ocrotirea mea, Tu mă scoţi din necaz, Tu mă înconjori cu cântări de izbăvire”. Apoi continuă să-ţi imaginezi şi să meditezi asupra stării de bucurie eternă promisă de versetul de astăzi. Această promisiune este validă nu numai pentru veşnicie, ci şi pentru astăzi.

    Valoarea speranţei

    Biblia vorbeşte despre cea mai bună speranţă - binecuvântata noastră speranţă (Tit 2:13), care este venirea Domnului nostru Isus Hristos, ca să pună capăt acestei perioade de durere, moarte şi nedreptate şi să dea startul bucuriei veşniciei.

    Încrederea în Dumnezeu

    Încrederea în Tatăl ceresc este modalitatea autentică de prevenire şi combatere a depresiei. Împrejurările vieţii pot înrăutăţi teribil situaţia personală a cuiva susceptibil la depresie: o boală gravă - proprie sau a cuiva drag; pierderea locului de muncă; dezintegrarea familiei, etc.

    Publicate astăzi

    A unsprezecea poartă – de Iacint

    La rândul nostru, și noi putem fi o reflexie a luminii care vine de la Dumnezeu spre cei ce trăiesc anonim sau ascunși de rușine ori de teamă. Dacă ei încă nu Îl văd pe Dumnezeu, noi am putea să le arătăm măcar puțin din ceea ce este El pentru viața noastră. Cu un mic efort și cu puțină bunăvoință, am putea să-i punem pe ceilalți în valoare mai mult decât o facem acum sau decât facem pentru noi înșine.

    Îngerii le-au păzit „coșul”

    Dumnezeu Și-a trimis îngerii să vegheze asupra „coșului” mătușilor mele la fel cum au vegheat asupra lui Moise pe fluviul Nil, cu mult timp în urmă. Slujim unui Dumnezeu uimitor! Va fi minunat să auzim în ceruri povestiri despre cum ne-au salvat îngerii noștri păzitori.

    De la bocet la bucurie

    Dumnezeu poate şi vrea să ne ia tristeţea, descurajarea şi amărăciunea, ca noi să ne putem bucura de viaţă şi să fim pregătiţi să-L primim cu bucurie. Domnul ne va binecuvânta dacă îi dăm voie.

    Între două lumi

    Tată, ne rugăm pentru tinerii indeciși să se prindă de Tine! Și pe cei plecați departe înapoiază-i casei Tale! PROVOCARE: Gândește-te la o carte care vorbește despre Isus și ofer-o, când ai ocazia, unui tânăr!

    Isten minden cselekedetet megítél

    „Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen...