William Crapo Durant – designerul papionului auriu Chevrolet
Fiule, să nu se depărteze învăţăturile acestea de ochii tăi! Păstrează înţelepciunea şi chibzuinţă, căci ele vor fi viaţa sufletului tău şi podoaba gâtului tău! Atunci vei merge cu încredere pe drumul tău, şi piciorul nu ţi se va poticni. (Proverbele 3:21-23)
Poate că ne place să purtăm papioane sau poate că nu, dar, indiferent de alegerea noastră, fiecare dintre noi are de purtat un „papion” cunoscut sub numele de „înţelepciune şi chibzuinţă”. Eu aleg „papionul” acesta. Tu?
Papionul a devenit unul dintre articolele vestimentare indispensabile garderobei, însă prea puţini dintre noi ştiu că acest accesoriu a fost folosit iniţial de către mercenarii croaţi, în timpul războaielor prusace din secolul al XVII-lea, din două motive: primul, pentru a strânge gulerul cămăşilor în jurul gâtului; al doilea, pentru distingerea gradului militar între ofiţeri.
Tot puţini dintre noi ştiu, probabil, că legendara emblemă a autovehiculelor Chevrolet este de fapt un papion, cunoscut sub numele de „papionul auriu”.
La data de 8 decembrie 1861, se naşte în Boston, Massachusetts, William Crapo Du-rant, fiul lui William Clark Durant. Renunţând la studiile liceale, acesta începe să lucrez. Într-un depozit de cherestea alături de bunicul său. În 1886, fondează Flint Road Company, iar peste patru ani. Transport Durant-Dort Company devine producătorul numărul unu în lume de autovehicule trase de cai.
În 1904, având viziunea unei adevărate industrii auto, Durant ajunge director general al Buick, iar în 1911, intenţionând să concureze cu Ford, încheie un parteneriat cu Louis Chevrolet. În 1913, Durant lansează papionul auriu, emblema distinctivă Chevrolet, emblemă care rezistă de mai bine de 100 de ani.
Narcisa Gui, Cluj-Napoca