Domnul Dumnezeu a făcut pe om din ţărâna pământului, i-a suflat în nări suflare de viaţă, şi omul s-a făcut astfel un suflet viu. – Geneza 2:7
Au existat multe discuţii şi confuzie despre natura şi destinul fiinţelor umane. De exemplu, mulţi creştini cred că, după ce trupul moare, sufletul merge direct în paradis sau iad, sau poate chiar în purgatoriu. Unele religii susţin o existenţă ciclică printr-un proces nesfârşit de reîncarnări şi transmigraţii. Pentru ei, moartea înseamnă că un trup fizic este înlocuit de alt trup fizic.
Una din cele mai semnificative contribuţii adventiste la această discuţie a fost a lui Jean Zurcher. În 25 martie 1953, comitetul de evaluare al Facultăţii de Arte de la Universitatea din Geneva, Elveţia, i-a aprobat teza doctorală extraordinară cu titlul L’homme, sa nature et sa destinée. Essai sur le problème de l’union de l’âme et du corps (Neuchâtel: Delachaux & Niestlé, 1953). S-a făcut şi o traducere a acestei teze în limba engleză, cu titlul The Nature and Destiny of Man: Essay on the Problem of the Union of the Soul and the Body in Relation to the Christian Views of Man (New York: Philosophical Library, 1969).
Zucher scoate în evidenţă că multe din concepţiile greşite ale creştinilor vin de la filosofii greci (în special Platon şi Aristotel) şi dificultatea lor de a explica unirea dintre suflet şi trup. Conform cu Geneza 2:7, întreaga fiinţă umană este „un suflet viu” şi nu are un suflet nemuritor care rămâne în viaţă după moartea biologică a sufletului. Deoarece sufletul moare (Ezech. 18:20), nu există o nemurire naturală a sufletului. Pentru Zucher, moartea este „o stare de inconştienţă comparabilă cu somnul”, „urmată de o retrezire, prin înviere.” „Nicio nemurire nu este moştenită în natura omului, doar viaţa veşnică este pentru cel care o primeşte prin credinţă şi îşi modelează sufletul după chipul lui Isus Hristos.”
Doctrinele biblice nu funcţionează izolate unele de altele; ele sunt în relaţie unele cu altele. Mult mai mult decât o altă teorie, nemurirea condiţionată a sufletului susţine înţelegerea noastră cu privire la a doua venire a lui Hristos şi învierea celor morţi. Ea deschide vederii noastre porţile glorioase ale veşniciei, unde nu este păcat şi păcătoşi şi unde trăiesc pentru veşnicie copiii credincioşi ai lui Dumnezeu în prezenţa Sa.