Este un singur trup, un singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde a chemării voastre. Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez. – Efeseni 4:4-5
Multă lume pretinde, la fel ca Albert Einstein, că totul este relativ. Dar nu există nicio dovadă cum că el ar fi sugerat o așa noţiune generică a realităţii. Pentru filozoful francez Auguste Compte, „totul este relativ și doar acest lucru este absolut”. Revoluţionarul și teoreticianul marxist Leon Trotsky a sugerat: „Totul este relativ în această lume, unde doar schimbarea dăinuie.” Dar noi am putea să ne îndoim de cât de absolută este noţiunea „totul este relativ”? După cum a declarat însuși Albert Einstein: „Filozofii se joacă cu cuvântul, precum se joacă un copil cu o păpușă. Nu înseamnă că totul este relativ.”
Pe 7 noiembrie 1919, principalul ziar britanic The Times a publicat în presă articolul „Revoluţie în știinţă – o nouă teorie a Universului – Ideea lui Newton, înfrântă.” Dar ce a avut Einstein în minte când a propus teoria restrânsă a relativităţii (1905) și pe cea generalizată (1916)? În doar câteva cuvinte putem spune că teoria restrânsă se baza pe postulatul că viteza luminii este constantă pentru toţi observatorii și că observatorii care se mișcă cu viteze diferite ar trebui să fie supuși aceleiași legi fizice. Teoria generalizată sugera că masa face ca spaţiul să se curbeze. Astfel, lumina de la o altă stea ar trebui să fie curbată de gravitatea soarelui. În orice caz, acestea sunt teorii fundamentale ale fizicii și nu ar trebui niciodată folosite pentru a submina valoarea absolută a religiei.
Într-o lume cu atâţia dumnezei și cu atâtea exprimări conflictuale ale adevărului, religia a devenit subiectivă și în mare o chestiune de gust personal. Există o tendinţă generalizată de a considera ca fiind adevăr absolut ceea ce îi place cuiva și ca adevăr relativ ceea ce îi displace. Dar în Efeseni 4:4-85 citim: „Este un singur trup, un singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde a chemării voastre. Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez.” Asta indică faptul că, în loc să ne deschidem mintea la o varietate în continuă creștere de teorii și ideologii umane, ar trebui într-adevăr să ne concentrăm mintea noastră difuză către „un singur Domn, o singură credinţă”.
Adu-ţi aminte, Dumnezeu este Dumnezeu și El știe ce este cel mai bine pentru noi. El ne-a dat Cuvântul Său nu pentru a ne îndoi de el, ci pentru a-l asculta.