Relativitate absolută

    Este un singur trup, un singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde a chemării voastre. Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez. – Efeseni 4:4-5

    Multă lume pretinde, la fel ca Albert Einstein, că totul este relativ. Dar nu există nicio dovadă cum că el ar fi sugerat o așa noţiune generică a realităţii. Pentru filozoful francez Auguste Compte, „totul este relativ și doar acest lucru este absolut”. Revoluţionarul și teoreticianul marxist Leon Trotsky a sugerat: „Totul este relativ în această lume, unde doar schimbarea dăinuie.” Dar noi am putea să ne îndoim de cât de absolută este noţiunea „totul este relativ”? După cum a declarat însuși Albert Einstein: „Filozofii se joacă cu cuvântul, precum se joacă un copil cu o păpușă. Nu înseamnă că totul este relativ.”

    Pe 7 noiembrie 1919, principalul ziar britanic The Times a publicat în presă articolul „Revoluţie în știinţă – o nouă teorie a Universului – Ideea lui Newton, înfrântă.” Dar ce a avut Einstein în minte când a propus teoria restrânsă a relativităţii (1905) și pe cea generalizată (1916)? În doar câteva cuvinte putem spune că teoria restrânsă se baza pe postulatul că viteza luminii este constantă pentru toţi observatorii și că observatorii care se mișcă cu viteze diferite ar trebui să fie supuși aceleiași legi fizice. Teoria generalizată sugera că masa face ca spaţiul să se curbeze. Astfel, lumina de la o altă stea ar trebui să fie curbată de gravitatea soarelui. În orice caz, acestea sunt teorii fundamentale ale fizicii și nu ar trebui niciodată folosite pentru a submina valoarea absolută a religiei.

    Într-o lume cu atâţia dumnezei și cu atâtea exprimări conflictuale ale adevărului, religia a devenit subiectivă și în mare o chestiune de gust personal. Există o tendinţă generalizată de a considera ca fiind adevăr absolut ceea ce îi place cuiva și ca adevăr relativ ceea ce îi displace. Dar în Efeseni 4:4-85 citim: „Este un singur trup, un singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde a chemării voastre. Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez.” Asta indică faptul că, în loc să ne deschidem mintea la o varietate în continuă creștere de teorii și ideologii umane, ar trebui într-adevăr să ne concentrăm mintea noastră difuză către „un singur Domn, o singură credinţă”.

    Adu-ţi aminte, Dumnezeu este Dumnezeu și El știe ce este cel mai bine pentru noi. El ne-a dat Cuvântul Său nu pentru a ne îndoi de el, ci pentru a-l asculta.

    Alberto Timm
    Autorul acestui devoțional „Un nou început în fiecare zi”, Alberto Timm își dorește ca fiecare zi a acestui an nou să îţi aducă o experienţă mai profundă cu Domnul şi Mântuitorul nostru minunat, Isus Hristos!

    Din aceeași categorie

    Al doisprezecelea copil al lui Iacov

    Numele nostru este săpat adânc în palmele Mântuitorului, nu este un simplu tatuaj, ci El a plătit cu viața această răscumpărare. Poartă-te în așa fel încât să fie mândru când ți se rostește numele undeva.

    Unsprezece minute

    Nu poți schimba trecutul, dar poți lumina prezentul și viitorul. Chiar dacă e dureros, îngroapă ceea ce nu mai poți schimba, depozitează la locul vechiturilor și deschide o fereastră spre azi, spre ceea ce poți fi și face acum. Poate că ceilalți au stricat trecutul, dar azi tu poți construi ceva mult mai luminos. Ieși din pivnița amintirilor și aprinde lumina! Mântuitorul stă cu mâna întinsă și vrea să îți încredințeze o altă formulă de viață, diferită, ruptă de trecut.

    A unsprezecea poartă – de Iacint

    La rândul nostru, și noi putem fi o reflexie a luminii care vine de la Dumnezeu spre cei ce trăiesc anonim sau ascunși de rușine ori de teamă. Dacă ei încă nu Îl văd pe Dumnezeu, noi am putea să le arătăm măcar puțin din ceea ce este El pentru viața noastră. Cu un mic efort și cu puțină bunăvoință, am putea să-i punem pe ceilalți în valoare mai mult decât o facem acum sau decât facem pentru noi înșine.

    Luna Șebat

    Orice s-ar întâmpla în viața cuiva de lângă noi, să nu facem niciodată presupuneri grăbite și să considerăm că necazul lui se datorează faptului că e părăsit de Dumnezeu. Trebuie să fim conștienți că, atunci când cineva trece prin experiențe triste sau dureroase, acel om e poate cel mai aproape de Dumnezeu. Sub nicio formă să nu ne erijăm noi în unelte de pedeapsă pentru cineva, ci, dimpotrivă, să ne aplecăm și să-l ridicăm pe cel căzut sub povară chiar și în cazul unei vinovății evidente. Dacă nu cel căzut, atunci cine să aibă nevoie de ajutor și de înțelegere din partea cuiva care se consideră copil al lui Dumnezeu?

    Publicate astăzi

    Al doisprezecelea copil al lui Iacov

    Numele nostru este săpat adânc în palmele Mântuitorului, nu este un simplu tatuaj, ci El a plătit cu viața această răscumpărare. Poartă-te în așa fel încât să fie mândru când ți se rostește numele undeva.

    Restaurare

    Slujim unui Dumnezeu puternic și minunat, care vrea să restaureze relațiile dintre cei care fac parte din poporul Lui. Cheia constă în mărturisirea personală. Dumnezeu ne-a înnoit, pe mine și pe soțul meu, și a făcut să ne putem căsători din nou.

    Experienţe pe vârful muntelui

    Trebuie să ne luăm rămas-bun de la momentele glorioase iar şi iar, pentru că trebuie să lucrăm jos, în vale. Însă acest rămas-bun nu va mai exista când Isus va reveni. El îi va primi pe răscumpăraţi în aer, tară să atingă pământul, pentru a începe gloriosul urcuş către reşedinţa cerească, unde vom locui în veşnicie cu Isus

    Mai arzi?

    Doamne, lasă-mă să ard pentru Tine! PROVOCARE: Încearcă astăzi să înveți un psalm sau măcar câteva versete!

    A szent város feletti jelenet

    „Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki megjutalmaztassék a szerint,...