Tu îmi întinzi masa în fața potrivnicilor mei, îmi ungi capul cu untdelemn și paharul meu este plin de dă peste el.
Psalmii 23:5
Aceasta este o imagine de mare frumusețe despre grija și ocrotirea divină față de oamenii lui Dumnezeu. Masa plină de bunătăți așezată în văzul dușmanilor care stau la pândă este foarte expresivă, arătând puterea de protecție divină combinată cu un confort suplimentar: cine are poftă de mâncare și poate savura alimentele în văzul inamicilor beneficiază de ceva mai mult decât protecție fizică de bază. Aici este un adevărat răsfăț din partea lui Dumnezeu.
Când Dumnezeu ungea cu untdelemn capul cuiva era simbolul alegerii și autorizării divine pentru o slujbă publică importantă. Dar ungerea cu ulei era practicată în mod obișnuit și ca metodă de protejare a pielii feței, a mâinilor și a părului de arșița și de uscăciunea din zona Orientului Apropiat.
În situațiile de jale, tristețe sau doliu, oamenii își exprimau sentimentele de durere printr-un aspect exterior neîngrijit sau presărându-și pe cap cenușă, în loc de untdelemn. Acest limbaj nonverbal le transmitea celorlalți starea de resemnare și nevoia de vindecare a sufletului.
David spune că în prezența lui Dumnezeu capul lui este uns cu untdelemn, în semn de bunăstare și bucurie obișnuită a vieții. El consideră că îngrijirea cosmetică este compatibilă cu momentul și locul închinării. „Voi locui în casa Domnului până la sfârșitul zilelor mele”, spune el în încheierea Psalmului 23.
Cosmetica și cosmeticele continuă să fie un punct de discordie între conservatori și liberali. În timp ce conservatorii deplâng lipsa de regulamente și ordine în ce privește folosirea cosmeticelor, liberalii se luptă pentru respectarea dreptului la autenticitate și demnitate personală. Ar fi interesantă o negociere și dispoziția de a se asculta constructiv unii pe alții.
Care poate fi punctul de echilibru între opulență și neglijență în folosirea produselor pentru îngrijirea sănătoasă a corpului?