TRIUMF

Unde îți este biruința, moarte? Unde îți este boldul, moarte?
1 Corinteni 15:55

În Roma antică, triumful era o sărbătoare a victoriei, o procesiune a învingătorilor. Această manifestare de bucurie antrena o mulțime de oameni și mijloace. Din cortegiul triumfal făceau parte comandantul învingător, senatorii, alți comandanți ai armatei, dar și prizonierii capturați în urma luptei. Se construia un arc de triumf și era necesar un car triumfal. Se organiza o intrare triumfală, în ovațiile și aplauzele invitaților și participanților la eveniment.

Însuși Învățătorul oamenilor Și-a regizat propria intrare triumfală în Ierusalim ca pe un eveniment integrat în misiunea Sa răscumpărătoare.

Vorbind despre victoria vieții asupra morții, la cea de-a doua venire a lui Isus, apostolul Pavel prezintă detalii ale unei sărbători triumfale în care moartea va fi întrebată retoric unde îi este puterea, de care a făcut uz de-a lungul secolelor de dominație. În tot cursul istoriei păcatului, ea s-a dovedit stăpână și s-a comportat ca o stăpână. Acum puterea ei este doborâtă și ea însăși își va găsi sfârșitul.

Triumful înseamnă reușita unei misiuni și ajunge să facă parte din misiunea însăși. Este un fel de raport asupra îndeplinirii misiunii, iar reacția participanților este de aprobare a acestui raport. Bucuria aparține atât combatanților victorioși, cât și publicului beneficiar al sacrificiului și trudei biruitorilor. Aceștia sunt, în ultimă instanță, cei care au avut ceva de câștigat în urma bătăliilor.

Cât privește sărbătoarea victoriei finale asupra păcatului și a morții, cei răscumpărați de Domnul sunt veșnicii beneficiari ai marii lupte care se încheie. Un singur puls de pace și armonie le va încununa existența eternă.

Ce motive de triumf am în bătăliile credinței și ale vieții mele de zi cu zi?

Sensuri și contrasensuri
Sensuri și contrasensuri
Într-o lume care își pierde treptat percepția profundă asupra cuvintelor din propria limbă, acest devoțional militează pentru reîmproprietărirea vorbirii cu semnificația diversă a spiritualității biblice. Sensurile se referă la cuvintele explicite și pozitive ale vocabularului spiritual. Contra-sensurile se aplică acelor cuvinte folosite în vorbirea spirituală care au o conotație negativă. Sensurile încurajează creșterea spirituală; contra-sensurile avertizează în privința riscurilor asociate relelor din jur. Atât de partea sensurilor, cât și de cea a contra-sensurilor vin cuvintele neduse la biserică, dar care au un potențial evident de expresie și comunicare cu conținut spiritual.

Primește în fiecare zi pe Telegram devoționalul preferat. Citește mai multe aici.

Ascultă podcastul Devoționale Audio

Publicate astăzi

Versetul zilei

Urmărește Devoționalul Video