„Apoi le-a zis: „Sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru Sabat; aşa și Fiul Omului este Domn chiar şi al Sabatului.” Marcu 2:27-28.
Există un motiv astronomic pentru care anul are o anumită lungime. Acesta este timpul în care pământul călătoreşte în jurul soarelui – 365 de zile, 5 ore, 48 minute, şi 46 secunde. Niciodată mai mult, niciodată mai puţin. Luna se bazează pe relaţia dintre pământ şi lună. Ziua se bazează pe învârtirea pământului în jurul axei sale. V-aţi gândit vreodată de ce nu există vreun motiv astronomic pentru durata săptămânii? Singurul motiv pentru durata săptămânii, în ciuda spuselor scepticilor şi înfidelilor, este Creaţiunea. Ori de câte ori cineva din această lume, îndiferent de gândirea sa teologică, de profesiunea sa, sau de credinţa religioasă, spune: „Mâine este luni, ziua a doua a săptămânii,” el admite de fapt istoria creaţiunii!
Te poţi angaja în tot felul de controverse pe baza ştiinţei şi a religiei până când te învineţeşti la faţă, dar imediat ce omul de ştiinţă spune: „Ne vedem joi” el a pierdut cursa chiar în acel moment! Se poate dovedi cu Scriptura, şi chiar cu istoria, că ciclul săptămânii nu a fost niciodată rupt încă de la începutul timpului. Dumnezeul cerurilor care a lansat întrega idee, Şi-a făcut datoria în menţinerea acestui adevăr.
Isus a zis că El este Domn chiar şi al Sabatului. Acesta este un semn al puterii Sale creatoare. Aceasta este ceea ce îl face Domn al Sabatului. Sabatul a fost lăsat în cinstea creaţiunii. A zice că Sabatul a fost făcut pentru evrei ar fi acelaşi lucru cu a zice că lumea întreagă a fost făcută pentru evrei! Lumea a fost creată pentru om, şi Sabatul de asemenea a fost creat pentru om.
Biblia ne spune să ne aducem aminte de ziua Sabatului. Ce ne arată Sabatul despre Isus, care este Domnul Sabatului? În primul rând, el ne arată că Isus este un mare eliberator. Sabatul a fost redăruit israeliţilor la eliberarea lor din sclavia Egiptului (Deuteronom 5:15). Noi suntem fireşti, vânduţi robi păcatului. Dar Isus ne eliberează astăzi şi ne oferă libertatea Sa. El este astăzi Liberatorul nostru. Sabatul este o piatră săptămânală de amintire a acestui fapt. Când acceptăm Evanghelia, noi suntem eliberaţi de trecutul nostru de răzvrătiţi. Noi poate că mai cădem şi suferim nereuşite în creşterea noastră, dar noi suntem eliberaţi din starea noastră de răzvrătire anterioară, şi ni se oferă posibilitatea să sărbătorim eliberarea reprezentată de Sabat.