„V-am învăţat înainte de toate, aşa cum am primit și eu: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, după scripturi.” 1 Corinteni 15:3
Astăzi primim ca veste bună ştirea că Hristos a murit pentru păcatele noastre. Străduindu-ne să înţelegem tema răscumpărării noastre este ceva care ne depăşeşte. Tema aceasta este ceva peste puterile noastre de înţelegere. O veşnicie întreagă o vom studia fără s-o putem epuiza.
Crucea a fost ceva real, ceva groaznic, ceva dureros din punct de vedere omenesc. Şi totuşi durerea fizică abia a fost simţită de Isus pe cruce, pentru că pe El îl preocupau lucruri de o importanţă mult mai mare. Ce a sfâşiat inima Mântuitorului, şi de ce a murit El de fapt? „Totuşi, El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu, şi smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.” Isaia 53:4-5.
Conceptul că Hristos a murit pentru păcatele noastre, că El a fost înlocuitorul nostru, este o doctrină pe care o găsim în întreaga scriptură, în ciuda faptului că sunt unii care nu vor să recunoască aceasta. Hristos a murit pentru fărădelegile noastre, şi a fost zdrobit pentru păcatele noastre. Hristos a suferit judecata cerească, ca înlocuitor şi garant al omului păcătos. Durerea provocată de povara păcatelor noastre, pe care El le-a purtat pentru noi, a fost cu mult mai mare decât cea fizică (Hristos Lumina Lumii, p. 753.
Încercând să prezinte un Dumnezeu care nu se mânie niciodată, şi care deci nu trebuie „îmbunat” prin vărsare de sânge, unii zic că crucea nu a fost necesară, şi că doar s-a întâmplat ca Isus să moară aşa. Ei spun că motivul principal pentru care Isus a venit pe pământ, a fost să ne descopere iubirea Tatălui, şi nu ca să plătească vreun preţ cerut de legea călcată.
Trebuie însă să înţelegem că Dumnezeu este un Dumnezeu al dreptăţii, şi că întrucât Isus este Dumnezeu, El este un Dumnezeu al dreptăţii, întocmai ca şi Tatăl. Orice guvernământ va dura atâta vreme cât se bazează pe nişte legi. Nici un guvern nu este mai tare decât legile după care este organizat şi nici o lege nu este mai tare decât pedeapsa aplicată pentru călcarea ei. Dumnezeu este izvorul justiţiei. Isus a venit să moară pentru noi pentru că legea nu putea fi ignorată şi pedeapsa trebuia aplicată. El ne-a descoperit totodată şi celălalt aspect al caracterului lui Dumnezeu: iubirea şi mila Sa care L-au determinat să Se sacrifice pentru noi, pentru ca să avem viaţă.