Lărgește locul cortului tău și întinde învelitoarele locuinței tale! Nu te opri! Lungește-ți funiile și întărește-ți țărușii!
Isaia 54:2
Ascultă ediția audio aici.
Văzut de unii drept cel mai de succes misionar al Bisericii Adventiste, o figură impozantă a misiunii adventiste pe continentul european, „marele” Ludwig Richard Conradi este o legendă printre adventiștii de ziua a șaptea. Perseverența și spiritul lui vizionar au reprezentat, decenii la rând, forța motrice din spatele lucrării misionare a Bisericii Adventiste din Europa, fiind socotit unul dintre cei mai remarcabili conducători adventiști. Harnic și capabil, cu o minte ageră și o gândire analitică de excepție, Conradi era un cercetător perseverent. Era extrem de eficient atât ca administrator, cât și ca teolog și vorbitor public. Fiind implicat în numeroase activități, de la proiecte misionare până la organizarea de biserici; de la scriere și publicare până la înființarea a numeroase instituții, Conradi a fost forțat să-și impună un stil de viață spartan.
În 1889, Conradi a stabilit sediul misiunii germane adventiste la Hamburg, unde a deschis o școală misionară, cu scopul de a forma acolo colportori. Asumându-și conducerea acestei școli, a predat neobosit cursuri de colportaj, gramatică, dogmatică, geografia țărilor biblice, noțiuni de igienă și fiziologie, iar după-amiaza își însoțea elevii din ușă în ușă, ca să creeze contacte cu populația locală și să distribuie literatură adventistă. Plecând de la premisa că există o legătură strânsă între educația tinerilor și plantarea de biserici, a decis să înființeze într-o zonă mai centrală a Germaniei o nouă școală de misiune. Astfel, lângă Magdeburg a găsit Friedensau, aici ridicându-se un ansamblu de clădiri, aparent prea multe și prea mari, din perspectiva celor doar 2.000 de adventiști germani. Sub influența unor pedagogi de elită și adoptând modelul Avondale, Colegiul de la Friedensau s-a transformat rapid într-o școală de importanță europeană.
Mulțumește-I azi lui Dumnezeu pentru sistemul educațional existent în Europa și în țara noastră, pentru fiecare grădiniță, școală, liceu și universitate, și ia-ți angajamentul să susții, măcar în rugăciune, toate aceste instituții!
autor: Ciprian Ciurea